Formació per a dones polítiques

La formació per a mi és quasi una addicció.  M’agrada aprendre coses noves sempre, perquè això em dóna la possibilitat d’augmentar el meus coneixements però també perquè em fa créixer com a persona. Crec que la formació és la base per a qualsevol aspecte de la vida.

Al llarg dels quasi 6 anys que sóc regidora, he procurat fer formació en tots aquells aspectes que em podien ajudar a fer millor la meva feina. He assistit a jornades informatives i de treball que m’han permès conìexer tan la part teòrica com la part pràctica dels departaments sobre els quals tinc responsabilitat directa, serveis socials i polítiques d’igualtat. Però també en d’altres àrees per conèixer una mica més tota la maquinària d’un ajuntament.

A través de la formació també he conegut altres realitats, de Catalunya i de fora; he pogut escoltar les experiències d’altres persones que han desenvolupat projectes que després he pogut adaptar a la nostra ciutat. Altres, que potser algun dia, si ICV té més parcel·la de poder dins l’ajuntament podrem desenvolupar.

A més de la formació específica en les àrees de treball, també he volgut fer formació com a dona política, i això no és qualsevol cosa. Quan una persona arriba a la política, a ser càrrec electe, pot tenir un bagatge professional més o menys ric i amb més o menys experiència; però la política és un altre món i, sobretot, un món molt masculí, com tants d’altres.

Així doncs, quan una dona arriba a desenvolupar un càrrec polític ho fa sobretot amb vocació de servei, més que per exercir el poder.  Però la cosa es complica quan vol aconseguir canviar coses, tranformar,  perquè per fer-ho cal influir en les estructures ja establerts, i això només és possible tenint poder.

És per això que calen unes habilitats concretes; habilitats comunicatives per parlar en públic, per poder liderar una reunió, per transmetre allò que es fa i com es fa; també calen habilitats emocionals que permetin gestionar l’estrés, les tensions, els conflictes. En definitiva, unes habilitats que es poden aprendre.

El passat dijous, vaig assistir a la lliçò inaugural de l‘Institut de Formació Política per a Dones de la Diputació de Barcelona. L’Institut ha programat diferents cursos, tan de bo pugui compaginar la meva tasca a l’ajuntament i poder assistir a algunes sessions.

Deixa un comentari

