Poca generositat

Ahir, quan vaig tornar de la inauguració de l’Hospital Comarcal, no vaig voler escriure com em sentia perquè vaig pensar que valia la pena deixar “reposar” els esdeveniments; però ara, 24 hores després, segueixo pensant que hi ha coses que es fan molt malament i que després es vendran com un “gran èxit”.

No sé per on començar perquè no voldria donar-li més importància a una cosa que a una altra, bàsicament perquè tot és important i és la suma de tot el què fa que jo digui que està malament.

Aquests actes necessiten un protocol important, ja que ve gent de fora, representació de diferents poblacions, de la Generalitat, del govern de l’Estat i també representació de la ciutat. Durant els darrers dies se’ns havia “repetit reiteradament” que era necesària la presentació de la invitació i que no podia anar més d’una persona per cadascuna. Finalment, no van demanar-la i va entrar tanta gent com va voler, la qual cosa va fer que es desbordessin totes les previsions, amb el conseqüent caos. Si el que es pretenia és que es visualitzés un “gran interès i una gran participació” es va traduir en una gran descoordinació i en malestar, ja que hi ha haver algun cop de colze per fer-se lloc i algú qui va marxar per la manca de respecte.

Més rellevant que això va estar el parlament del senyor alcalde. D’una banda, evidenciant la poca preocupació que ell i els que l’envolten demostren respecte a millorar el seu català. Discurs rera discurs es detecten una sèrie d’errades de pronunciació, sobretot, i d’ús de pronoms i nexes, que mai no corregeix. Considero que és prou intel·ligent per aprendre-ho i que està rodejat de persones que el poden assessorar, per què no ho fan?. És un misteri, o no.

Però el què em va semblar més greu va ser la seva manca de generositat. Puc entendre que no anomenés al Carles Riba (no sé si no va assistir o ni tan sols el varen convidar), ja que potser nomenar-lo li podria treure algun vot. El què ja no em va semblar correcte és que ni tal sols nomenés a l’Eduard Alonso, alcalde durant 20 anys, com a persona llargament implicada en tot el procés i, igualment, el va obviar en el recorregut, que vaig compartir amb ell. Clar, si tracta amb tan poca generositat a la seva gent, què es pot esperar de com tracta a la resta.

Crec que la seva majoria absoluta li permet ser més que generós amb els seus companys i companyes de consistori i de partit, amb l’equip de govern i, fins i tot amb la resta de grups.

Són estils de fer i de ser, sembla que li funciona aquest personalisme. A mi, no em va gens.

M’ha agradat la crònica de la Sira Oliver al País, destacant sobretot l’alegria de la ciutadania per la posta en marxa d’aquest equipament tan necessari.

Deixa un comentari

