Revista Publi-K

Aquesta setmana ha arribat a casa el número 2 de la revista Publi-K i m’ha decebut. Quan vaig rebre la primera revista em va crear unes expectatives i una impressió que ara veig que no és el què em pensava.

A primera vista, la revista em va semblar molt agosarada, ja que aparèixer en temps de crisi sempre és difícil i també perquè la qualitat de la imatge i del paper és molt alta, la qual cosa vol dir “molta pasta”

A la primera pàgina vaig llegir Carta Oberta i cito textualment ” Aquesta secció és per a tots els públiks. Si tens quelcom a dir a qui tens el teu espai. PUBLIK-K t’ofereix l’oportunitat de que la teva veu arribi a tothom. Pots enviar les teves cartes a info@publik.cat

En aquell primer número hi havia la felicitació de l’alcalde i de 2 partits polítics, no sé exactament com es devien assebentar de la publicació o és que els van convidar a escriure. LLeig que no convidessin a tothom, no? Però vaja, és cosa de les persones que ho editen.

Vaig pensar que per fi hi havia una publicació a la ciutat que permetia un espai de participació obert a les associacions o a la ciutadania en general, cosa que ha estat impossible fer amb el Butlletí Municipal.

El què em va agradar més de la revista va ser la idea de mostrar totes les petites empreses i els comerços, amb tots els serveis que s’ofereixen a la ciutat; a més, explicat d’una manera directa des de la pròpia gent que duu el negoci. És una bona propaganda, de qualitat i amb gust.

Malauradament, el número 2 no té res a veure. Puc entendre que s’haig agafat una entrevista a una noia “famosa” per cridar l’atenció i atreure lectors i lectores, no sé si de l’edat que l’interessa una revista així.  Puc entendre, fins a cert punt, que es busqui el suport de l’ajuntament amb algun aspecte dels programes que es fan per revitalitzar el comerç de la ciutat. El què ja no puc entendre és que la publicació s’hagi convertit en un Butlletí Municipal 2, perquè de les 16 pàgines que té la publicació, incloses les tapes, hi ha 5 informacions que corresponen a l’ajuntament, 4 d’elles que no tenen res a veure amb el comerç. Una de pàgina sencera i d’altres amb fotos del senyor alcalde, dues rodejat de criatures i una altra com a president de l’EMT. Per acabar amb una contraportada que podria ser perfectament la del Butlletí.

Com deia al principi, m’ha decebut, perquè pensava que era una nova publicació que podia oferir una informació interessant i no és així.

Senyores i senyors de Publi-K em sap greu però em pensava que la seva revista seria plural, que donaria veu a tothom, que no cauria en el parany de repetir el mateix model que el Butlletí. Hi ha moltes informacions que es generen a la nostra ciutat que no tenen veu enlloc.

One thought on “Revista Publi-K

  1. latonucci ha dit:

    Estic totalment d’acord…
    jo el primer número no el vaig arribar a rebre, no havia pogut ni fer-me ilusions!
    trob bastant trist que qui apadrini una revista, on em sembla que l’objectiu és prmocionar el comerç, sigui la tal Andrea una joveneta famosa entre el públic infantil, ja que recordo que fa dos anys ella va donar els premis del concurs de dibuixos dels drets dels infants i on és va donar una situació força lamentable.
    obrr la revista i que de tan en tan aparegui l’alcalde decol·loca, és una publicació pagada per l’ajuntament? pagada i patrocinada pels comerços per a que l’alcalde aprofiti per fer publicitat?
    en fi…una vegada més l’alcalde posa de manifest la seva manera de fer política, no importa el que es digui si es a tot color i a primera plana!

Deixa un comentari

