Els 80 Km/h sí són efectius

El titular de La Vanguardia que diu que no s’ha reduït la contaminació aplicant la mesura dels 80 km/h és mentida. Naturalment és la interpretació o la manipulació intencionada de les xifres.

Ja fa molt de temps que la gent entén que quan es donen dades estadístiques i es parla de mitjanes s’ha d’estar alerta, perquè quan es diu que entre 10 persones s’han menjat 10 pollastres i que la mitjana és menjar un pollastre per persona, això no necessàriament és cert; potser que hi hagi alguna persona  que se n’ha menjat 3 i alguna altra que no n’haurà menjat cap.

Així que, s’haurà d’esperar a les anàlisis per zones per saber exactament com ha afectat en concret aquesta mesura. El què s’han donat ara són els resultats de la contaminació de tota Barcelona i això és un valor global; és a dir, que s’inclouen les dades de la zona urbana i d’altres sectors sobre els quals no s’ha aplicat la mesura.

Serà interessant conèixer les dades que s’obtinguin de l’anàlisi que afecta a la zona de Sant Joan Despí, en el tram de la B-23 que passa pel mig de la ciutat i que tant pot afectar a la contaminació del Barri Centre i Torreblanca i també en el tram que passa prop de la TV3 , afectant al barri de Residencial Sant Joan.

Tan de bo la mesura hagi disminuït la congestió a l’entrada de Barcelona i, per tant, també hagi baixat el nivell de contaminació, perquè això anirà en benefici de la salut de la nostra ciutadania.

Aquesta, entre les més de 70 mesures que va fer el Departament de Medi Ambient i Habitatge, ha estat sempre molt criticada, tot i que a nivell d’Europa s’han rebut felicitacions i també s’ha aconseguit reduir a la meitat el nombre d’accidents i el nombre de persones mortes.

Sembla que hi ha pressions per tornar a augmentar la velocitat, sobretot a la nit. Aqui us deixo l’enllaç amb una notícia que ha sortit al Periódico digital, així cada persona pot tenir més informació i criteri per considerar si és o no una mesura efectiva.

5 thoughts on “Els 80 Km/h sí són efectius

  1. Lola ha dit:

    No pensava escriure mes al teu bloc per les prerrogatives que t’atorgues d’anular els comentaris que no t’agraden, amb lo qual ja diu pro del teu tarannà, i en sap greu per que aquí no estàs a un bloc particular des de el moment que t’identifiques com regidora de Sant joan despí i representant de ICV.
    Torno a sentir discrepar amb tu de totes totes. No fa falta cap estudi als qual la Gene es tant aficionada a demanar i tan generosament pagar, ni ser cap llumbreres per arribar a la conclusió que la reducció de velocitat a 80 km. hora ens està contaminat molt mes i ens està escurant la butxaca un bon percentatge que si la velocitat estigués posada entre 90/100.

    Si partim de la observació o el coneixement que las marxes tenen la funció de que amb les mateixes revolucions del motor augmentem o disminuïm els Km a fer per el mateix número de voltes i consum del motor , això reverteix en que amb la 2ª marxa pots fer molt mes Km. que amb la 1ª amb el mateix consum, amb la 3º el mateix i així fins la 5ª marxa am la qual es pot fer molt mes km que amb la 4º amb el mateix consum. Per saber això no cal tenir estudis de ingeriria superior, qualsevol quillu del barri ho sap, i si no al propi catàleg de cotxa ho diu que el consum òptim es amb la marxa 5ª i a 90/95 Km. hora.

    Que vol dir això?

    Que la tant manida reducció de contaminació ambiental es un camelo que no hi ha per on agafar-lo, dons si estem cremant tontament molt mes combustible i llençant-lo al espai, la física diu que la mataria no se destrueix, si no es transforma en mes pol.lució a dalt nostre. Ara; a moltes per anar a una velocitat adequada com seria 90/95 Km hora ens esteu cruixint

    I si tens alguna dubta del que et dic res mes tens que agafar el teu cotxa i et fas 200 Km amb la 4ª marxa i a 80 h. i desprès els mateixos a 90/100 amb la cinquena marxa i llavors vens aquí a parlar amb un mínim de congoixem-te de causa sobre aquet tema.

    Bona tarda

    • He publicat tots els comentaris que m’han arribat, excepte un teu que reiretativament feia servir una argumentació que ja estava més que aclarida.
      Es curiós que parlis de tarannà quan estàs “amagat” darrera d’un nom fals, tractant-me amb una familiaritat que està al límit de la mala educació, ja que sóc una dona de 52 anys i dir-me “maca” o “nena” és molt despreciatiu, a no ser que tinguessis molta amistat amb mi.
      Pel que fa a les teves opinions doncs, això, són les teves opinions i cada persona que vagi agafant el seu criteri propi.

  2. Lola ha dit:

    Si el problema es les formes, cap problema, disculpi vostè per elles. Pero això no treu que vos ha amputat un comentari meu i l’altre l’anulat per la simple raó que no li agrada. A partir d’aquí que cadascú tregui conclusions del seu tarannà
    No confongui l’estar amagat amb l’anonimat, jo no tinc necessitat de fer campanya electoral ni promocionar la meva persona, la meva persona m’ho reservo per dret sense que això tingui que suposar un comportament groller amb vos, pero tampoc fer-li la claca

    I dit això dir-li sense acritud que m’esperava un altre …. diríem:- missatge polític de esquerres el qual no tingués tanta similitud amb el d’un nacionalista i tan poca amb un projecte polític alternatiu al capitalisme.

    Ah, i no digui mentider a ningú si no està força preparada per revocar les dades,. incloent-ne la informació que treu un diari com ara la Vanguardia sobre el tema del fracàs de la reducció de contaminació, i encara que sabem que la vanguardia no os va a afavorir en res ni el Periodico ni l’Avui i us retraurà els vostres fracassos i mes per molta obediència al patrioterisme ètnic que mostreu, no ens cal que ens doni vostè una lliçó de com es te que contemplar unes d’unes dades i les mitges per negar el que és evident:-La limitació de velocitat fins els 80 km hora ha estat una xapuça

    Acaba vostè dient:
    “ Pel que fa a les teves opinions doncs, això, són les teves opinions i cada persona que vagi agafant el seu criteri propi”

    Dons sigui conseqüent amb el que diu i torni a posar els cometaris meus que per això son meus i que cada persona vagi el seu criteri propi.

    Bona dia.

  3. Lola ha dit:

    Dir també que la xapuça ecològica dels 80 km/h. Pot ser que hagi estat permesa intencionadament pels socis de ICV com d’altres coses que ara que arriben les elacions ja se n’encarregaran els mitjans de comunicació de enlairar-les i de pas els ha servit com una gran font recaptadora per mantenir l’escandalós mal us que han fet dels recursos.

  4. quines ganes de prtogonisme que busques lola! no dedicaré ni un minut a rebatre els arguments ridiculs que fas servir…
    i d’altra banda aquest bloc te unes instruccions clares, les pots llegir i adonar-te de que si relment hi ha comentaris ofensius no es publicaran! i la noció d’allò quès és ofensiu o no queda a decisió de l’autora! i si et penses que canviar el “nena” per vosté és ser més elegant vas EQUIVOAT! que es nota a hores llun que ets un home amb farum a masclista, per molta lola que posis!!!!

    apa manel que vagi be!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s