PLA.T.A.

Aquest vespre el nostre grup municipal ens hem reunit amb la Plataforma de Transportistes Autònoms (PLA.T.A.) per escoltar les seves queixes i veure quines accions podem fer per resoldre la situació en què es troben.

L’any 2008 es va aprovar una ordenança municipal per la qual es prohibeix l’aparcament de furgonetes més altes de 2,2 m.  des de les 20 hores fins les 8 del matí en tot el casc urbà i només es permeten en un llocs concrets i en els polígons industrials.

En aquell moment el nostre grup municipal va donar suport a l’ordenança tenint en compte l’argumentació que es plantejava. D’una banda per la seguretat; ja que en els carrers on hi ha balcons a baixa altura, les furgonetes altes permeten un accés fàcil i ja s’havia produït algun robatori d’aquest estil.  L’altre argument era més de tipus visual; ja que es referia a que en segons quins carrers el fet que hi hagués una furgoneta aparcada davant d’un establiment o d’uns baixos impedia visibilitat, cosa que tampoc enteníem gaire perquè a partir de les 20 hores els comerços no funcionen, però se’ns va afegir que això era sobretot perquè no quedessin aparcades tot un cap de setmana o més d’un dia en un mateix lloc.

En definitiva, davant de les demandes dels transportistes que van assistir al Ple ja que els espais atorgats es consideraven insuficients, es va demanar que hi hagués un trobada per aconseguir una adequació de l’ordenança i així arribar a un acord; a la qual cosa es va comprometre l’alcalde.

Ara han passat dos anys i la situació no ha millorat, el contrari, tot un seguit de problemes que han generat una mobilització d’aquesta plataforma, fins i tot han fet una denúncia al programa de TV1 “España directo” on exposen les seves queixes.

– En primer lloc les multes: són persones que tenen uns horaris de treball molt diversos, a qualsevol hora del dia o de la nit hi ha moviment de furgonetes i es va pràcticament impossible trobar lloc per aparcar a segons quines hores o, de vegades, pel fet d’estar descansant no treuen a temps la furgoneta i són multats.

– En segon lloc els pocs espais: Són un llocs molt determinats on poden aparcar i al llarg d’aquests dos anys han anat disminuint; a més, així com els seus vehicles són multats si no estan en el lloc adequat, qualsevol vehicle que aparca en els llocs reservats per a furgonetes no ho són, amb la qual cosa encara tenen menys espai.

– En tercer lloc els danys: Tots els transportistes han patit robatoris, hi ha dues furgonetes robades, i totes les altres, algunes amb més d’una ocasió han estat forçades i han robat el contingut. A més dels desperfectes, miralls trencats,rodes punxades, pintades. Fins i tot hi ha hagut algun transportista amenaçat.

– En quart lloc la situació de crisi: En aquests moments no és fàcil per a ningú poder tenir feina i, precisament, els transportistes autònoms tenen més dificultats si les empreses per a les quals treballaven fan fallida. Amb la qual cosa, assumir multes i desperfectes és un greuge afegit.

Els fets són prou preocupants com per fer una revisió amb profunditat d’una ordenança que s’ha demostrat que no és correcta. Cal trobar una solució perquè aquestes persones puguin treballar i fer la seva feina amb seguretat i, si cal establir unes prohibicions, s’hauran de fer amb consens.

Des d’aquí la meva solidaritat amb les seves reivindicacions i, dins de les meves responsabilitats, faré tot el possible perquè hi hagi un acord que permeti millorar aquesta situació injusta.

One thought on “PLA.T.A.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s