El transport públic

Després de la demostració, diumenge passat, que el transport públic (en aquest cas el tramvia) resol sobradament l’entrada a Barcelona de milers de persones en el mínim espai, cal anar afegint propostes que millorin la mobilitat.

Una de les necessitats urgents és el carril BUS-VAO (un carril que només poden utilitzar els autobusos i els vehicles d’alta ocupació  amb dos o més persones) a la B-23. És una proposta que ha de millorar l’accés dels autobusos que entren i surten de Sant Joan Despí per tenir accés al nou Hospital Comarcal, l’embús que es genera a la sortida de l’autopista per la TV3 cada cop és més important; cotxes, camions i ara també més autobusos.

El projecte d’una gran estació d’autobusos soterrada entre Esplugues i l’entrada a la Diagonal facilitaria l’accés a Barcelona, eliminaria gran quantitat de vehicles privats. De fet hi ha molta gent de la nostra comarca que per anar al centre de la ciutat va fins a la zona universitària amb cotxe i des d’allà agafa el transport públic per desplaçar-se.

A la nostra ciutat, l’ampliació de la línia L77, les parades de l’autobús nocturn N15 i de les línies que arriben a l’Hospital Moisès Broggi, ha millorat el transport intern i també la comunicació amb algunes poblacions de la comarca. Encara queden, però, alguns trajectes complicats dintre de la població i cara enfora; per exemple, entre una banda i l’altra del riu i, sobretot, amb la zona Delta.

Ara que tots aquests autobusos fan els recorreguts per les vies principals, sembla que és el moment de reestructurar el recorregut del L46 perquè es converteixi amb el Despibus, tantes vegades reclamat. És una mica desesperant quan estàs al Barri Centre per pujar a Les Planes o a la TV3, estar a la parada durant 15 o 20 minuts i veure que venen el 3 autobusos junts, el L46, el 78 i el L77, i una mica més enllà el tram que també fa el mateix recorregut; i tots tres autobusos per una via com és l’Avinguda Barcelona, que a moltes hores està sobresaturada.

És el moment de no quadriplicar el mateix recorregut i que la línia L46 tingui la funció de Bus de barri, petit, accessible, que connecti els equipaments i els serveis (mercats, estació, correus, centres cívics, centres educatius…) d’una manera més propera, per tal que no hi hagi cap excusa per agafar el vehicle privat dins de la ciutat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s