Trencant el silenci

Just ahir començaven les negociacions de pau entre representants de Palestina i Israel quan feia més de dos anys que no hi havia hagut cap trobada.

Jo vaig veure-ho a la tele i vaig sentir què deia el primer ministre israelí, Benjamin Netanyahu, respecte de la seva bona voluntat d’arribar a un acord de pau, i també vaig sentir al president palestí, Mahmud Abbas, passant llista a totes les reivindicacions del poble palestí i, malauradament, havent estat allà i vist directament la situació, vaig tenir la sensació que les dues posicions eren ireconciliables. A mi, que sóc de mena optimista, no m’estava generant cap esperança.

Aquesta matinada, debien ser les 4 o així, m’he despertat i he posat la ràdio. Casualment, a Catalunya Informació, estaven parlant de l’ONG Breaking de silence, fundada per soldats israelians que, amb el seus testimonis, volen denunciar el què està passant i donar-ho a conèixer al poble d’Israel.

He sentit com un soldat d’origen mexicà explicava la seva actuació: “La primera vez que entras en una casa te limpias las botas y pides permiso para registrar sus cosas, que devuelves después a su lugar. Después ya no te limpias las botas y entras en todas las habitaciones sin ver a nadie. Más tarde ya empujas a la gente, lo tiras todo y no pones nada en su sitio y no haces caso de los niños que gritan”.

Parlava de què fa ara quan va a les escoles a explicar què passa i com la gent posa cara indrédula, dient que no és possible, que no serà tant o que són fets aïllats.

Avui em sento diferent, sentint aquest testimoni d’un soldat israelià, llegint una mica informacions diverses del què està fent aquesta ONG i recordant també l’ICAHD que treballa per a la reconstrucció de les cases i per això tenen problemes i les Women in Black , aquestes dones israelites que porten 22 anys demanant el final de l’ocupació. Avui penso que potser és possible arribar a aturar el genocidi a Palestina.

Jo, que sóc de mena optimista, crec que serà possible.

Deixa un comentari

