Revista DB

La Diputació de Barcelona fa una revista informativa sobre les accions que duen terme als diferents ajuntaments de la “província”.  Sempre hi ha un tema a debat, una part d’alguna experiècia o bona pràctica d’algun ajuntament i també fan una pregunta sobre una qüestió d’interès o respecte d’algun servei.

Per respondre a la pregunta demanen l’opinió a alcaldes i alcadeses, regidors i regidores dels diferents ajuntaments, i sempre posen un de gran amb un altre de mitjà o de petit.

Pel proper número m’han fet una entrevista telefònica parlant del servei de teleassistència que tenim a la nostra ciutat i suposo que sortirà a la revista del mes que ve.

Jo el què he dit és que en els darrers anys el nombre d’aparells instal·lats ha augmentat considerablement i que, pràcticament puc assegurar que totes les persones majors de 80 anys de la nostra ciutat que viuen soles tenen la teleassistència, a més de totes aquelles persones que per situació de dependència també la necessiten.

Ara, a més de seguir fent difusió de què es pot demanar aquest servei a través de la Treballadora Social, estem iniciant un treball d’informació del bon ús de l’aparell, perquè ens trobem que molta gent gran no s’adona de la necessitat de tenir sempre el dispositiu penjat.

Sovint ens trobem amb persones que se’l treuen per entrar a la dutxa, perquè pensen que es pot espatllar; quan de fet, a més de que està preparat per poder-se mullar, és un dels moments crítics en què una persona gran pot relliscar i caure o patir algun mareig.

Igualment, passa a la nit, que se’l treuen per deixar-lo al calaix de la tauleta i llavors, si s’aixequen a mitja nit per anar al lavabo, amb les sabatilles de retaló i sovint amb poca llum, torna a ser un moment especialment delicat per les possibles caigudes.

A part de la gent gran hi ha moltes persones que tenen teleassistència per alt grau de dependència a causa de mobilitat reduïda.

En definitiva, aquest servei del qual actualment en gaudeixen unes 430 persones del municipi de manera gratuïta, és un suport important de prevenció que atén les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. On la persona reb resposta inmediata a través del telèfon i, si cal, amb una unitat mòbil que arriba en poc temps al domicili.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s