Nit de Nadal

Llegint el bloc d’una amiga he fet memòria de com celebrava, quan era petita, la Nit de Nadal i m’he adonat que els meus records estan lligats a la Missa del Gall.

Als 4 anys, quan vivia a Sants, el meu pare i la meva mare ens van apuntar a la meva germana i a mi a ballar “ballets” a l’Esbart Dansaire de l’Orfeó Atlàntida i des de llavors van començar a cantar a l’Orfeó. Nosaltres varem cantar de petites a l’Estol d’Infants i després, a partir dels 16 anys, amb el Cor gran.

Això vol dir que, any rera any, des de que tinc memòria, he anat totes les Nits de Nadal a sentir cantar o a cantar la Missa del Gall a una Ermita a Vallvidrera, que no sé si és l’Església de Santa Maria de Vallvidrera o és una altra, perquè ara fa molts anys que no hi he estat i, a més, sempre que he anat de nit.

Uns anys havíem pujat a peu, per la carretera; altres anys havíem pujat per unes escales duent una figura del Nen Jesús. Quan ja erem més grans i teníem carnet,  pujàvem amb cotxe.

Quan arribàvem a dalt, la gelor i la humitat ens feia apropar-nos a la foguera que es feia al costat de l’Ermita. De seguida entràvem a dins però aquelles parets, que la resta de l’any no acollien ningú, no oferien cap mena d’escalf.

Els i les cantaires de l’Orfeó pujàvem al cor mitjançant una escala de cargol tan estreta que si hi havia alguna persona una mica grasseta no podia passar. Era un espai claustrofòbic i així ho recordo, per tant sí que debia ser molt estret perquè jo era una noia jove i primeta.

Un cop a dalt, sense poder treure’ns l’abric, el gorro o els guants, començàvem a cantar les nadales, amb la carpeta de les partitures tremolant-nos a les mans. Sortosament, les moltes persones que venien a sentir la Missa-concert,  ens oferien el seu caliu i anàvem recuperant l’alè.

Ho recordo com moments feliços, perquè per a mi cantar m’ha agradat sempre i m’ha donat una altra mena d’emoció i d’escalfor, aquella que surt del cor.

FELIÇ NIT DE NADAL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deixa un comentari

