Any Nou 2011

Després de la festa i d’anar a dormir tard, avui ha estat un dia tranquil, de passeig i sofà, una bona manera de començar l’any, sense estrés.

Ara, amb l’ampolla d’aigua de Vichy fresqueta al costat, per equilibrar els excessos de la nit, he pensat que era hora d’escriure la primera entrada de l’any amb un tema molt recurrent i gens original: Els bons propòsits per l’any que comença.

Hi haurà gent que es proposarà deixar de fumar, ara més que mai hi ha moltes raons: la salut, per descomptat, la nova llei del tabac que entra demà mateix en vigor i el preu de les cigarretes que va pujant i cal fer estalvis. Però sobretot és una decisió individual que va més enllà i afecta a nivell social.

Aquest propòsit ja tinc acomplert perquè fa anys que vaig deixar de fumar, em penso que va ser el 31 de juliol del 2005, el dia que marxava de vacances cap a l’Índia i fins ara.

Un altre propòsit general és aprendre anglès i aquí si que realment un dels ossos durs de rossegar, perquè jo sóc de la generació que va fer el batxillerat estudiant francès i l’anglès que que sabia era el dels títols de les pel·lícules i algun tros de la lletra de les cançons; és a dir, I didn’t know anything.

Després he fet algun intensiu per saber-ne una mica i, encara que no sóc capaç d’entendre quasi bé res d’una pel·lícula o d’una cançó, em defenso llegint sobre temes que conec i m’entenc amb la gent quan vaig de viatge, sobretot si no són de parla anglesa d’origen. Així que, de moment, tampoc és el meu propòsit.

Ara comencen les noves col·leccions de revistes i fascicles per aprendre a cosir i a brodar. Com punt de creu ja sé fer i també he fet molts jerseis amb agulles de mitja, aquests els deixaré passar. El què m’agradaria aprendre són les puntes de coixí i el patchwork, però tal com tinc organitzada la vida això ho hauré de deixar per quan pugui disposar de més temps, com per exemple per a la jubilació; axií que tampoc serà el nou propòsit.

Una altra cosa que queda és la d’apuntar-se a un gimnàs i això ja ho vaig fer fa temps i he preferit aportar els diners a l’ONG Greenpeace, perquè pagar la quota al poliesportiu i no anar-hi mai no em sembla gens productiu.

Bé, doncs, a veure si sóc capaç de tenir alguna proposta que millori la meva vida, que per això són els bons propòsits, no?.

Així que faré els possibles per tenir més cura de la meva salut: dormint una mica més i això vol dir anar a dormir més d’hora; més organització de les hores del menjar i això implica respectar més els horaris i caminar com a mínim 6 km diaris, encara que no siguin seguits, i això implica moure’m per tot el poble sempre a peu. A veure fins a quin punt acompliré els bons propòsits, caldrà anar fent revisió.

Deixa un comentari

