La Renda Mínima d’Inserció (RMI)

Aquest mes d’agost pràcticament tothom ha sentit a parlar del PIRMI i de totes les variacions que ha sofert el seu pagament.

Les 34.000 persones que han estat rebent fins ara aquesta prestació, implica a 110.000 persones comptant les seves famílies, segons el barem que estava establert, cobraven de 423,70 € al mes per a una persona sola, fins a 805,03 €/mes per a una família amb 11 membres i ho feien a través d’una transferència bancària el dia 1 del mes següent del que se li concedia l’ajut.

Els darrers dies de juliol, sense cap avís previ als Serveis Socials dels Ajuntaments, amb menys personal pels torns de vacances, comencen a enviar cartes avisant que el pagament es farà a través d’un xec que rebran per carta certificada i que tenen 15 dies per fer-lo afectiu.

Això significa que el dia 1 d’agost tothom comptava amb aquests diners per poder pagar l’habitació llogada, els rebuts de l’aigua o la llum, comprar menjar, etc. i es troben que han d’esperar un xec que no saben quants dies pot trigar.

Evidentment, acudeixen a Serveis Socials per demanar ajuts i, de moment, es gestionen ajuts d’urgència per menjar i alguna T-10 per poder-se traslladar.

Mentre, d’altres persones, es calcula que unes 20.000, comencen a fer reclamacions perquè ni tan sols els hi ha arribat aquesta primera carta; amb la qual cosa, difícilment rebran el xec. Intenten trucar a un telèfon gratuït que queda totalment colapsat perquè només té 5 línies o van a un dels 5 centres que han habilitat a tot Catalunya per atendre les reclamacions.

Després de les llargues cues, personal contractar a l’ETT Randstad, els hi fan una entrevista de 11 preguntes i decideixen sobre el seu futur i si continuaran cobrant o no la prestació.

Si el xec arriba, sembla que tot torna a una situació d’equilibri. Però què succeeix quan van passant els dies i el xec no arriba?. Doncs més gent a les cues per fer la reclamació corresponent.

Des de l’Ajuntament s’està atenent i informant però el primer ajut d’alimentació de 30 € no és suficient i cal continuar donant suport a totes aquestes famílies que, a més de viure en situació precària i de gran vulnerabilitat, es troben maltractades per la Generalitat, per la incompetència d’uns Consellers que han actuat amb irresponsabilitat social i política.

Després de quasi tot el mes sense donar explicacions, en la seva compareixença al Parlament el dia 26 d¡agost, Mena i Cleries, sense cap tipus d’autocrítica, van fer afirmacions vergonyoses que posaven en dubte la professionalitat dels treballadors i treballadores socials dels ajuntaments, també van deixar a tota la gent que cobra la prestació sobre sospita de frau i, per acabar-ho d’adobar, han culpabilitzat sobretot a les persones estrangeres.

Un mes després de tot l’enrenou, el problema que s’ha generat no s’ha acabat, al contrari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s