Nit de Reis

Cada 5 de gener em venen al cap les imatges de l’emoció de la Nit de Reis de quan era petita. Primer portar la carta, amb la foto corresponent, alguna realment per llençar i no ensenyar-la mai, però sempre amb la il·lusió i la inocència dels infants.

Per a mi sempre ha estat una nit màgica que vaig gaudir, suposo que en part era perque a casa era l’únic dia de l’any on tenia molts regals, amb un esforç considerable imagino.

La meva mare, que és molt detallista, malgrat de gran ja hem fet sempre els regals pel dia de Nadal, fent cagar el tió; mentre vaig viure a casa, posava les sabatilles a la porta de l’habitació i deixava algun regalet.

Després he tornat a reviure la mateixa emoció amb la meva neboda i la meva filla. Primer portant-les a donar la carta als patges, a veure la cavalcada, posar el menjar pels camells, preparar-ho tot per la nit, buscar les joguines i, sobretot, veure la seva carona al matí següent, un dels moments més divertits i emocionants.

No sé si avui en dia per a les criatures té el mateix encant. Al llarg de l’any reben molts regals, ja sigui pel sant o per l’aniversari o per qualsevol altra cosa. No sé si valoren de la mateixa manera tot el munt de regals, penso que massa i tot.

Potser enguany serà diferent; potser, fins i tot, algun infant tindrà més d’una decepció, espero que no. De tota manera em penso que més d’un nen o una nena haurà demanat treball pel seu pare o la seva mare i això sí que està difícil de veritat, perquè els Mags ho tenen molt i molt complicat

Que us portin moltes coses els Reis Mags i que, per una nit, visqueu les emocions com quan ereu infants. Me’n vaig a veure la cavalcada que estan a punt de passar pel Barri Centre!!!!

 

Deixa un comentari

