KH7

L’altre dia vaig veure al 3-24 el reportatge i l’entrevista que li feien a Josep Maria Lloreda, propietari de l’empresa que fabrica el KH7 i vaig tenir ganes d’escriure en el meu bloc sobre aquesta “bona pràctica empresarial”.

Primer he buscat la seva pàgina web i m’ha semblat increïble, perquè és de fàcil accés a tota la informació. Després he anat esbrinant tot un munt de coses com el fet que és una empresa que patrocina activitats esportives, des de fa un munt d’anys el club de handbol de Granollers o d’altres competicions del món del motor com el darrer Dakar Argentina-Xile-Perú.

Escoltant l’entrevista, les idees a destacar són:

– El 10 % del personal de l’empresa es dedica a investigació. Està clar que només mirant endavant, millorant els productes que es comercialitzen i  cercant-ne de nous és com es pot ser competitius en el mercat.

– La publicitat és imprescindible, encara que sembli un “forat negre”, si no hi ets, si no tens visibilitat, desapareixes de la memòria. A més, han fet una aposta publicitària, amb el director Bigas Luna, que presenta una manera diferent els productes de neteja i que, lògicament, ha tingut les seves crítiques.

– I si la comunicació externa és important, també ho és la comunicació interna. Fer partíceps a les persones que treballen a l’empresa dels projectes i dels resultats, valorant el treball en equip i cercant un espai de convivència.

– El seu afrontament davant la crisi ha estat motiu d’estudi i de reflexió a nivell universitari perquè, com a bon empresari, en el moment que la situació comença a empitjorar, reinverteix els estalvis i els beneficis obtinguts i contracta més personal. Professionals que han fet les anàlisis corresponents per tal de reduir els costos, d’augmentar la rapidesa en la distribució, d’eliminar d’estocs,…; en definitiva, amb generat noves eines per millorar l’eficàcia de l’empresa i això els ha permès créixer en uns moments on d’altres empreses han de tancar.

Felicitats i gràcies.

Aquests són els empresaris catalans que volem: que inverteixen en el territori i no deslocalitzen pensant amb més alts beneficis; que reinverteixen allò que ha representat uns guanys per aconseguir generar riquesa industrial, social, personal; que afronten la crisi amb nous reptes i confiant amb els treballadors i treballadores.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s