Intervencions al Consell de Salut

Després de les explicacions que ens varen donar, hi va haver algunes intervencions, sobretot relacionades amb les retallades.

Ens van dir que el 2011 havia hagut una retallada del 10%, el que havia significat 9,5 milions menys i que això s’havia aconseguit de diverses maneres:

– Renegociant a la baixa els diferents contractes amb proveïdors (neteja, medicaments, …)

– Finalització de contractes temporals que s’havien fet a final del 2010 per poder cobrir una major activitat i que després ja no es van renovar.

– Convertir el funcionament dels dos Hospitals, el de Sant Joan Despí i el de L’Hospitalet, com si fossin un de sol dividit en dos edificis, amb moviment de personal segons les necessitats.

Pel que fa el 2012 no hi ha prevista cap impacte perquè “en principi” no es preveu cap ajust ni cap retallada.

Pel que fa als problemes informàtics sabem que s’ha de millorar i, de fet, ja s’ha aconseguit un sistema de seguretat perquè quan es “penja” no s’hagi de fer tot el procés una altra vegada perquè hi ha gent que es queixava que era molt lent.

La meva intervenció era per agrair l’esforç que es fa per anar millorant en la gestió i que la imaginació i la creativitat vagin dirigides a cercar l’eficàcia i l’eficiència però que també es fessin conscients del creixiement de les demandes als Serveis Socials Municipals.

Perquè si es limita els temps d’estada a l’Hospital per tal d’alliberar llits; si les persones en sitaució terminal tornen a casa o bé si s’allarguen molt les llistes d’espera en les intervencions, això representa l’empitjorament de la salut general i de la capacitat d’autonomia personal de molta gent que, genera una demanda de suport per realitzar les tasques bàsiques de la vida quotidiana, amb la conseqüent pressió sobre els Serveis Socials que ha d’abocar més recursos econòmics i humans.

Amb la qual cosa, certament Sanitat-Generalitat redueix costos, però és l’administració local qui els ha d’assumir; per tant, no es pot pensar que s’estalvien diners perquè cal donar l’atenció a qui ho necessita.

En la darrera intervenció es va transmetre la queixa que el telèfon de la giunecòloga no el contesten i es va dir que és un servei independent a la resta del CAP. Es demana que es pugui sol·licitar la visita a través d’internet.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s