Parlant de l’Islam

Divendres, un cop més, va haver la jornada de portes obertes (aquesta és la cinquena) a la mezquita que tenen la Comunitat Islàmica de Sant Joan al Carrer Les Planes.

Com sempre, a mi m’agrada anar perquè tinc molta relació amb la gent musulmana de la nostra ciutat. Primer, perquè molts nois i noies han estat alumnes o bé a l’Escola Pascual Cañís o després a l’Institut i, després, perquè per diferents circumstàncies conec a famílies a través de la meva responsabilitat a l’ajuntament o en altres circumstàncies.

M’agrada sentir al Sr. Mohamed El Ghaidouni, president de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya, perquè crec que és una persona dialogant, capaç de transmetre el missatge de la integració de la comunitat musulmana d’una manera força semblant a com jo l’entenc.

Per a mi, la integració d’una persona que arriba a un lloc nou, diferent, amb costums i cultura diverses, amb una altra religió, etc. no significa que hagi d’oblidar, llençar o renunciar els orígens, la llengua, les creences o la cultura en general.

Peró es fa necessària una participació al mateix nivell que la societat d’acollida perquè sinó sempre hi ha exclusió, que té moltes cares i formes.

Ell parla d’aquesta participació en la vida social, associativa i política i jo això ho comparteixo totalment.

Crec que és molt important compartir tots els espais, perquè la ignorància, la desinformació, el desconeixement de l'”altre” és el què genera la desconfiança i el rebuig.

Vaig tenir ocasió d’intervenir i, com sempre, vaig posar l’accent en la participació de les dones, perquè sé que l’Islam no diu per res de que les dones hagin d’estar amagades o no puguin participar, però sí que hi ha unes formes en el fet de compartir els espais homes i dones que potser, en un moment o altre, hauran de canviar.

Segur que tindré ocasió de conèixer millor tots aquests aspectes i parlar-ne igual com vaig estar parlant amb gent de Terrassa que m’explicaven una mica la situació de l’Imam de Terrassa que s’ha vist acusat de fer unes declaracions incitant a la violència contra les dones. Ells el defensaven i parlaven de com els mitjans de comunicació estan tractant el tema.

Certament jo no puc opinar ja que tot el què conec és a través dels mitjans i, per tant, no he sentit cap altra versió. De tota manera, en definitiva, serà la justícia qui determini si hi ha hagut o no delicte.

Molt per aprendre!!!!!

 

Deixa un comentari

