Marató de la pobresa o cinisme

M’estava resistint a escriure sobre aquesta Marató perquè estic tan enfadada que potser quan acabi d’escriure encara ho estaré més i no sé si val la pena agafar aquestes enrabiades, segur que no és gens bo per a la meva salut.

Des que van començar a parlar de la Marató de la Pobresa ja vaig escriure el què en pensava, era el 12 de febrer, quasi res, i la cosa ha anat a pitjor perquè hem hagut de sentir de tot.

Des de bon dematí he intentat no sentir res a la ràdio i no veure la televisió però ha esta impossible i el primer que he sentit a Catalunya Informació és l’entrevista a una voluntària de Creu Roja “m’ha fet molta il·lusió una senyora gran que donava una mica de la seva pensió”. Se m’han posat els pèls de punta les pensones pensionistes són les que han de fer les donacions a la “marató del cinisme”?, això és una vergonya, i m’ha vingut al cap la discusió que vaig tenir amb la meva mare, una dona de 80 anys amb una pensió de menys de 500 euros al mes que està per sota del llindar de la pobresa i que volia fer una donació. Com fer-li entendre, després de tot el bombardeig de la propaganda, que ella és mereixedora de suport?

Ella que és sòcia d’una entitat cultural, que fa de voluntària com el meu pare, a AVISMON, que amb les retallades han trigat més d’un any a fer-li unes proves del cor, que haurà de pagar l’euro per les medecines que pren per l’osteoporosi, …Ella i tantes persones grans com ella són les que han de fer donacions????

Tampoc m’he pogut escapar de veure algun tros a la tele, encara que de passada tot fent zaping, i realment, mentre hi havia gent dient que es sentia orgullosa de ser catalana perquè es veia que som gent solidària. Doncs, sí, certament som gent solidària però aquest cop ens estan prenent el pèl i he sentit vergonya de què al nostre país una de cada 5 persones estigui en risc d’esclusió social i que això és més greu respecte dels infants.

Ha sentit el Conseller de Benestar Social Sr. Cleries o el President Sr. Mas aquesta vergonya??? No senten que és de la seva responsabilitat acabar amb la pobresa i l’exclusió social del país? No creuen que han de fer alguna cosa més per redistribuir la riquesa i que això no es fa a través d’una Marató? És que, a sobre, tindran beneficis fiscals aquelles empreses que facin donacions? És que els diners que es recullin hi ha la garantia que no acabaran pagant sous a directius de projectes, com passa amb algunes subvencions? És que la Marató li tornarà l’habitatge a tota la gent que han desnonat? A totes les persones que el Sr. Mena li ha retirat la Renda Mínima li garantiran que podran menjar?

A partir de demà ja no quedarà cap persona pobra i viurem en un país de conte de fades!!!

Bé, em vaig posant dels nervis. DRETS, NO CARITAT!!!!!

Deixa un comentari

