L’Islam i la violència de gènere

Amb aquest títol, la Comunitat Islàmica de Sant Joan Despí va fer el passat dimarts una conferència al Centre Cívic de Les Planes.

Tal i com vaig dir a la meva intervenció, felicito a la comunitat i al seu president, en Mohamed Akortal, per abordar aquest tema; però el què sobta és que només van assistir els homes, no hi havia cap dona musulmana.

Per què? No els hi anaba bé l’horari? No els interessa el tema? No els hi agrada assistir? Seria necessari fer-la per separat?….

Realment, a totes les conferències que he assistit he après molt, ja que malauradament hi ha molt de desconeixement sobre la història, els costums, les tradicions… d’un país tan proper com és el Marroc.

I escoltant les intervencions del passat dijous el que jo entenc és que aquestes conferències tenen un caire d’aprenentatge pels propis musulmans que, a través de l’explicació de l’Alcorà es va transmeten el model de vida del que es considera correcte seguint el model del que anomenen Profeta.

Aquesta formació ha d’anar només dirigida als homes?

Jo penso que no. A mi, personalment, em va semblar molt interessant com es transmetia la importància del paper de les dones en el món musulmà, detallant aquelles que varen tenir més rellevància; també el fet de com les traduccions d’algunes de les sures són les que poden conduir a error en el tracte a les dones en la relació a quan hi ha conflictes dins la parella, i aquí em va impactar una frase “L’Alcorà només transmet la paraula de Déu en àrab, qualsevol traducció és literatura”

Al final, per donar resposta a la pregunta que van fer respecte a per què maten a les dones, vaig dir que la resposta era molt llarga i complicada però vaig intentar resumir-ho dient que tota la violència no acaba en un assassinat, sinó que té moltes formes.

La violència existirà contra les dones mentre els homes es creguin en més poder i propietaris de les dones. Mentre les dones es vegin obligades a casar-se, no tinguin accés als estudis, no puguin viure de manera igualitària amb els mateixos drets, es produiran violències contra les dones.

Crec que la comunitat musulmana pot viure a occident respectant la seves creences, tot i que de ben segur necessita una adaptació dels seus costums, que no vol dir renunciar a la seva religió. De ben segur, si jo visqués a un país musulmà hauria d’adaptar-me també, però això no canviaria qui sóc.

Com a Regidora de Polítiques d’Igualtat vaig convidar a la Comunitat Islàmica a participar en el Consell de les Dones amb alguna representant i, en acabar l’acte els informar de les activitats que es desenvoluparan en commemoració del 25 de novembre, dia internacional contra la violència masclista, i la importància de la seva participació conjuntament en la resta d’entitats de la ciutat que mostraran el seu rebuig en els diferents actes programats.

Deixa un comentari

