Marxa contra l’atur

Avui, amb molt de fred i sota una pluja intensa, he caminat una estona acompanyant a la marxa contra l’atur.juani

He anat a trobar-me al Consell Comarcal amb el grup de Sant Joan Despí que havia sortit de Les Planes.

les planes

Allà hem estat esperant a la gent que venia de Sant Vicenç dels Horts i de Sant Feliu i mentre esperàvem hi havia un grup de periodistes que estava filmant i entrevistant.

Com m’han vist parlar amb el grup de l’A.P.T.A, L’Associació de Parats i Treballadors en Actiu de Sant Joan Despí, m’han dit per fer-me unes preguntes.

El primer que li he dit a la noia que em volia entrevistar és que jo sóc Regidora i que jo només havia anat a acompanyar a la gent, que al cap i a la fi són les persones de la marxa les verdaderes protagonistes. La veritat és que jo no tenia cap intenció de parlar però entre uns i altres finalment m’han dit que em gravarien mentre explicava el mateix que havia dit al grup.

El fet és que jo he comentat que ens estem trobant a Serveis Socials que el sistema és pervers amb la gent, ja que amb el PIRMI es considera frau si es troba feina cobrant més de 500 euros i a la vegada la prestació; per tant, ens passa que hi ha persones que reben la Renda Mínima, troben feina durant un mes per fer una substitució, es donen de baixa durant aquest mes, però quan volen tornar a reprendre el PIRMI, al qual hi tenen dret, com la Generalitat té paralitzades les demandes des de fa mesos, encara que les persones compleixin els requisits, ja no poden tornar a tenir la prestació i es queden sense res.

Què passa, doncs? Que és millor no agafar la feina si només és per un o dos mesos perquè després no queda garantit el retorn. Aleshores, la mala gestió de la Generalitat genera que les persones es vegin obligades a renunciar a una feina temporal per evitar quedar-se sense res.

Un altre exemple que he explicat és que si un jove, pare de família, cobrant els 400 euros de suport, s’apunta al programa que promou el Servei d’Ocupació de la Generalitat, Joves X l’ocupació, i que es desenvolupa a tots els ajuntaments; automàticament perd aquesta prestació perquè passa a rebre els 150 euros que implica aquest programa. Una altra perversió del sistema perquè penalitza a les persones joves que volen formar-se més.

No sé si sortirà a alguna televisió o no els hi interessarà, però certament no em preocupa.

Un moment emocionant ha estat quan han arribat els companys i companyes que venien dels pobles veïns perquè no erem massa gent i veure arribar la furgoneta amb megafonia i engruixir la marxa ha animat tothom.

mani28

Després de la troba hem pogut aixoplugar-nos una estona a dins del Consell Comarcal, refer-nos del fred i, la majoria, reposar forces amb els bocatas que portaven.

Després del descans, hem tornat al carrer, tapant-nos com podíem de la pluja. Gràcies per l’impermeable que la companya Saida m’ha donat, perquè el fred i l’aire ens anaba calant.

plovent

La marxa ha continuat passant per davant del Walden, travessant l’autopista, camí de l’Hospital Moisés Broggi on treballadors i treballadores han sortit a rebre’ns i a donar suport a la marxa. També ens ha acompanyat el comité d’empresa de la TV3 expressant-nos la preocupació que estan passant pel seus llocs de treball.

He acompanyat la marxa fins que ja marxaven cap a la Plaça Catalunya de Cornellà i, a partir d’aquí, els he anat seguint pel facebook i em consta que han arribat fins el Parlament aquesta tarda. Felicitats!!! i Sort!!!!

parlament

Deixa un comentari

