10 anys , 1 setmana i 1 dia

Posat així sembla més aviat una condemna, però certament jo no diria tant!!!!. Hauria volgut escriure-ho en la data exacta en que feia els 10 anys, però m’ha estat impossible tots aquests dies; així que d’avui no passa, encara que se’m faci tard per sopar.

Deu anys és el temps que fa que sóc Regidora a l’Ajuntament de Sant Joan Despí, sembla mentida com passa el temps!!!. Aquell divendres 12 de març del 2004 va ser un dia molt estrany. Just el dia anterior hi va haver el gran atemptat a Madrid i vivíem amb una espècie de commoció.

Es va convocar un Ple extraordinari per tal de fer un posicionament institucional envers l’atemptat i expressar el condol per les víctimes. Així doncs, enlloc d’ocupar el meu càrrec amb un Ple ordinari qualsevol, em va tocar fer-ho en unes circumstàncies força especials.

Va ser difícil preparar la meva intervenció de presa de posessió que expressés la meva alegria però, a la vegada, el sentiment d’angoixa després de les explosions d’aquells trens carregats de gent que anaba a la feina o a estudiar.

He volgut recordar aquell dia i he anat a l’arxiu per poder recuperar el meu discurs:

Després dels terribles esdeveniments contra la pau i la convivència, avui és un dia de dolor i de ràbia. Tots ens sentim colpejats en els nostres sentiments, però no en les nostres conviccions; sabem que aquesta no és la manera de reivindicar cap mena de drets i que només les accions democràtiques seran capaces de canviar les actituds.

No vull extendre’m, ni tampoc tinc ànim per fer-ho; m’agradaria, però exposar tres consideracions.

La primera, que és un orgull per a mi formar part del Grup Municipal d’ICV-EUiA, essent el relleu d’una persona de la vàlua de la Conxita Sánchez, que amb la seva dedicació ha estat capaç de deixar una empremta tan significativa en aquesta ciutat.

En segon lloc, que vull amb la meva tasca contribuir, des de les polítiques públiques, a la cohesió social; al desenvolupament ple de les persones que estan en situació de marginalitat; a la lluita contra la discriminació, cercant una veritable igualtat d’oportunitats; a continuar treballant perquè sigui reconegut el paper de les dones dins la societat. En definitiva, a millorar les condicions de vida de les persones de la nostra ciutat.

I tot això, mitjançant la continuïtat de projectes ja iniciats i impultsant-ne de nous, amb el propòsit de seguir desenvolupant el nostre programa.

Finalment, vull afegir que amb mi trobareu una persona de tarannà dialogant, lluitadora, amb il·lusió, amb capacitat de treball i decidida a col·laborar amb tot allò que pugui representar un guany per a les ciutadanes i ciutadans de Sant Joan Despí i, compartint aquest objectiu, estic segura que rebré el reclzament i la collaboració d’aquest Consistori.

Moltes gràcies

Deu anys després, provablement ho diria de manera diferent, en la forma, però no pas en el fons. Crec que al llarg d’aquest temps he dedicat totes les meves energies als objectius que em proposava i, amb això segueixo endavant.

Deixa un comentari

