NUCLEARS? NO, GRÀCIES

Que en fa d’anys d’aquest lema!!! El recordo de la meva juventud, quan encara no havien posat les centrals nuclears a Ascó i a Vandellós i, sobretot, les campanyes quan hi ha hagut accidents, que sempre han dit que no han representat cap perill, tot i que Vandellós I, amb els “incidents” que va partir es va decidir tancar i fins els 2028 no estarà totalment desmantellada.

Dic jo que a nivell econòmic deu sortir a compte tota la despesa que significa construir una central nuclear, tots els mecanismes que implica el seu funcionament i totes les mesures de seguretat necessàries que representa el seu manteniment, comparat amb l’energia que s’obté. Però no crec que a nivell de risc ambiental, de salut pública, dels perills que generen tots els residus; surti a compte la instal·lació d’una central nuclear.

Bé, el dabat estarà en funció de persones que hi estiguin d’acord i d’altres que no i, segurament, hi haurà argumentacions diverses. Fins aquí podria ser una opció o una altra.

Però vet aquí que el Planeta parla i presenta argumentacions que ningú tenia previstes i el debat sobre les centrals nuclears s’ha de veure a través de noves perspectives de risc.

El Japó, on segur que hi ha un rigorós control en la construcció per les seves condicions tectòniques, està patint un desastre humà que, quan coneguem el seu abast real, no podrem contenir les llàgrimes.

Quan encara no fa una setmana del Terratrèmol i el Tsunami posterior i tot just un parell de dies de la primera explosió de la central Fukushima; avui evacuaven a 70.000 persones més de les 140.000 que un dia abans havien evacuat. Què passarà amb tota aquesta gent? Quin futur els espera?

A Hiroshima i Nagasaki, després de més de 60 anys, encara pateixen els efectes de la bomba atòmica.  Què més podem esperar?.

No sé quina classe de solidaritat i de cooperació es podrà realitzar am el poble japonés. Són gent treballadora, disciplinada, amb un gran sentit del deure i amb una educació molt rígida. Segur que sortiran endavant, però a quin preu??

Tan de bo això que ha passat serveixi perquè aquells qui promouen l’allargament de la vida de les nuclears ja existents i, fins i tot, la construcció de noves, reflexionin perquè el cost pot ser molt alt, massa alt.

 

2 thoughts on “NUCLEARS? NO, GRÀCIES

  1. Joselyn =S ha dit:

    Holas!!
    Miri esQe estiC busCant uNa Arggumentació del tema de les centrals nuclears, però no trobu res Qe m’ajudi a fer el meu trevall per a la materia de llegua catalana, m’agradaria Qe aQest tema es tractesi més ja Qe fins i tot aQest tema m’he esta arrivan a interesar molt. Al Principi baig pensar Qin mormo de treball… Pero després em cuan vaig comensar a investigar del tema i no vaig trobar res, aQest tema em va começar a interesar. Ja Qe tot això té moltta importancia.
    Espero Qe de veritat possin mes informació sobre les centrals nuclear, no podem viure sense aQest tipus d’informació.
    Adeu!!

    • Espero que trobis més informació perquè és ben estrany que no en trobis amb tot el que està passant. Vigila si has de fer el treball de llengua catalana, perquè tens un munt de faltes. Gràcies pel comentari

Deixa un comentari